AMSTERDAM/HOORN – Online bannertool Bannerwise en MediaBookers, het gratis online mediaboekingsplatform hebben de handen ineengeslagen. Door de samenwerking is online adverteren vanaf vandaag volledig selfservice geworden. Beide partijen spelen met deze totaaloplossing in op de trend dat ondernemers, marketeers en adverteerders alles zélf willen doen op het gebied van media-inkoop.
“Display advertising was niet toegankelijk voor iedereen, mede vanwege de complexe eisen die gesteld werden rondom creatie. Wij hebben dat proces doorbroken met een gebruiksvriendelijke tool waarmee je géén kennis nodig hebt van code en design. Iedereen kan nu zelf gemakkelijk en onafhankelijk banners maken. Met Bannerwise maak je één formaat en de software genereert automatisch alle andere banners, die geschikt zijn voor alle devices. Hierdoor kunnen adverteerders met minder investering méér bereik en omzet realiseren,” aldus Joost Kortlever, co-founder van Bannerwise. “De samenwerking met MediaBookers zorgt voor een compleet nieuwe gebruikerservaring: het hele proces is selfservice, van media-inkoop tot de inzet van creatie. Het beste van beide werelden! We kijken daarom uit naar een langdurige samenwerking.”
“We hebben de kennis en kunde als tool overgenomen binnen ons concept. We zijn geen eigenaar of aandeelhouder. Zij leveren hun techniek aan ons. Met als doel online media weer simpeler te maken. Online adverteren moet fun zijn, voor iedereen. Daar hebben we nu weer een stap ingezet.” – Erik Dijkman van Mediabookers
Online adverteren moet simpeler
“In de gesprekken vooraf was er direct een klik”, vertelt Jimmy van Dok, manager Innovatie bij MediaBookers. “Beide partijen bezitten namelijk een flinke portie innovatie- en ondernemersgeest. Daarbij denken we hetzelfde over online adverteren: dat moest een stuk simpeler en efficiënter. Gelukkig is dit nu het geval: de toevoeging van Bannerwise aan onze unieke TradeDesk maakt dat wij nu een totaaloplossing hebben op het gebied van online adverteren. Je maakt in één template je banner op, kiest je budget en eventueel je locatie, en direct staat jouw uiting op de grootste nieuwssites van Nederland. Als gebruiker houd je tijdens en na de campagne realtime inzicht in de resultaten, dankzij ons gratis dashboard en integratie met Google Analytics. Een unieke combinatie.”