NOORD-HOLLAND – Bij de benoeming van de nieuwe Interim Directeur Peter Timmermans kijkt de Regio VVV Hart van Noord-Holland (RVVV) terug op haar ontwikkeling in de afgelopen jaren. “Wij hebben een enorme hoeveelheid kennis van de regio. Deze rol leek ons altijd als vanzelfsprekend te passen, maar zo vanzelfsprekend is het niet. Externe trends en ontwikkelingen volgen elkaar snel op en onze markt is volop in beweging. Wij hebben daarin kansen laten liggen voor onszelf, voor de regio, bezoekers, bewoners, ondernemers, overheden en samenwerkingspartners,” aldus de verklaring bij het aantrede van Timmermans.
Interim Directeur
Met directe ingang is Timmermans Interim Directeur van Regio VVV Hart van Noord-Holland. De afgelopen jaren betrok hij diverse interim marketing functies in organisaties waar een ommezwaai nodig was. Voor die tijd was hij werkzaam als Marketing Directeur van een gerenommeerd strategisch designbureau in Amsterdam. Sinds vijf jaar werkt hij vanuit zijn eigen positioneringsbureau voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers met producten en/of diensten in zowel de zakelijke als particuliere markt. Hij gaat samen met het team de RVVV herpositioneren, extra waarde creëren voor alle belanghebbenden, de activiteiten beter zichtbaar maken en vooral samenwerkingen met andere marketing en promotie partijen in de regio initiëren en/of verder uitbouwen.
‘Digitale mogelijkheden en fysieke locaties’
“Wij richten ons vanaf nu weer volledig op de veranderende marktomstandigheden en het veranderende gedrag van de hedendaagse consument. Wij zijn het ‘Hart’ van de regio. Letterlijk en figuurlijk. Voor bezoekers, bewoners, ondernemers, overheden en samenwerkingspartners. Iedereen kan bij ons terecht, iedereen is welkom. Online en offline. Samen zijn wij gebaat bij een bloeiende regio, meer bezoekers, meer positieve ervaringen, langere verblijven en hogere uitgaven per bezoeker. Wij blijven streven naar uitmuntend lokaal en regionaal gastheerschap met slimme inzet van digitale mogelijkheden en onze fysieke locaties,” aldus Peter Timmermans.
De vorige directeur Marcel Serlier was per 1 juli na acht jaar dienstverband gestopt. De RVVV stelt dat “Het RVVV team onderleiding van Serlier, een uitstekende inhaalslag heeft gemaakt in de digitale dienstverlening. Van traditioneel toeristenkantoor naar een gedreven en bedreven (digitale) marketingorganisatie. Wij zijn hierdoor weer één van de meest waardevolle toekomst partners in Noord-Holland op het gebied van toerisme, recreatie, sport, natuur en cultuur. Samenwerken in de regio staat voor ons voorop. Ideeën en wensen uit de regio (her)kennen is voor ons essentieel.”