HOORN – Grutto (voorheen Koopeenkoe.nl en diverse andere sites waar consumenten vlees van koeien, varkens, kippen, herten, kalkoenen en geiten kunnen bestellen) heeft alle online en offline media-activiteiten bij Abovo Media/Maxlead ondergebracht. De samenwerking gaat deze week van start met de eerste tv-campagne van het bedrijf.
Anders omgaan met vlees is wat ze bij Grutto elke dag doen. Samen met lokale boeren bieden ze dieren een goed leven en door consumenten online hun vlees direct bij de boer te laten bestellen, maken ze de keten korter en de verspilling kleiner. Dat het concept aanslaat, blijkt wel uit de vele klanten in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië. Maar de ambitie van Grutto reikt verder. De vandaag gelanceerde campagne, die door Abovo Media/Maxlead is bedacht, geproduceerd en ingekocht, is volgens de eigenaren een belangrijke stap richting nobel en smaakvol vlees.
Natuurlijke, gezonde en verspillingsvrije vleessector
Khalil Seyed Mehdi, directeur Grutto: “Nederlanders willen te veel en te goedkoop vlees eten. Daardoor is er een vleesindustrie ontstaan die te veel broeikasgas uitstoot en ten koste gaat van boeren en dierenwelzijn. Wij willen hier verandering in brengen en zorgen dat we teruggaan naar de natuurlijke manier van vlees produceren. Ik ben blij dat we nu, na het succes van onze Duitse (tv-) campagnes, met Abovo Media/Maxlead ook Nederland gaan laten zien dat iedereen heel gemakkelijk kan bijdragen aan een natuurlijke, gezonde en verspillingsvrije vleessector.”
Kick-off van een creatieve samenwerking
Evert Dijkstra, Client Service Director Abovo Media, heeft hoge verwachtingen van de samenwerking, die pas begin december 2020 is gestart: “Dat we deze eerste crossmediale campagne in zo’n korte tijd samen hebben weten te realiseren, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Vanaf het eerste contactmoment was het duidelijk dat we dezelfde visie en passie op het gebied van data, creatie en media hebben en dat zie je nu al terug in deze campagne. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met Grutto een constructieve samenwerking op te tuigen en voor hen met behulp van onze ‘Spotanalyzer’ direct alle resultaten inzichtelijk te maken.”