HOORN – Abovo Media maakt bekend dat zij Yvonne de Jager als directeur Integratie en business development heeft aangesteld. Yvonne de Jager vertrok eerder dit jaar als directeur van IAB Nederland en moet nu zorgen voor de samensmelting van de twee bureaus.
Zij heeft de eerste jaren van haar carrière bij de meer traditionele mediabureaus gezeten (Media Exposure, Carat, Kobalt). De jaren erna heeft zij vooral rondgelopen bij digitale bedrijven (Microsoft, Marktplaats, IAB Nederland). Deze nieuwe uitdaging omschrijft zij zelf als een ‘droomopdracht’.
Yvonne: “Ik spreek zowel de media- als de digitale taal en zie mijn rol dan ook voornamelijk als tolk/vertaler. Ook snap ik tot in de haarvaten de dynamieken die specifiek zijn voor beide bedrijven en kan deze verenigen. Cultureel zie ook zeker een match. Bij beide bedrijven werken echt hele leuke mensen, ze zijn zeer direct in hun feedback, altijd over de as van de inhoud, en beiden vinden het belangrijk om werk regelmatig af te wisselen met heel veel plezier. Kortom, voor mij is de cirkel rond. Dus ja, voor mij is dit echt een droomopdracht.”
Maxlead CEO
Vorige week maakte het media bedrijf uit Hoorn bekend zij Maxlead had overgenomen. Bij dit bedrijf in Oegstgeest heeft Erik Jan Reijenga per 1 oktober de functie van CEO overgenomen van oprichter/eigenaar Rob Steenbrink, die zelf een meer ondersteunde en adviserende rol binnen de nieuwe combinatie op zich neemt. Erik Jan is al sinds 2006 werkzaam binnen Maxlead (laatstelijk als operationeel directeur) en mede verantwoordelijk voor de succesvolle strategie en visie van Maxlead.
De kersverse CEO Erik Jan Reijenga: “Ik ben enorm trots dat ik het stokje van Rob mag overnemen. In 15 jaar hebben we Maxlead uit laten groeien tot een gerenommeerd digitaal marketingbureau met 80 medewerkers. Deze overname biedt veel kansen voor Maxlead én Abovo Media op de Nederlandse markt. Er ontstaat een krachtige en slagvaardige bureaugroep die bestaande en potentiële klanten in de gehele customer journey kan bedienen. Ik kijk er naar uit om onze gezamenlijke digitale media propositie verder vorm te geven en Maxlead een goede plek te geven in deze nieuwe combinatie.”
De directie van Maxlead bestaat verder uit Ronald van Klooster (Commercieel Directeur), Arjan ter Huurne (Director Business Development & Innovation) en Marieke Veenstra (Marketing Director). De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden wordt gewerkt in gezamenlijke klantteams. Deze nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers.