HOORN – Tijdens het weekend van zaterdag 30 en zondag 31 maart staat het centrum van Hoorn geheel in het teken van ‘Hoorn Modestad’. De 13e editie van dit groots opgezette modespektakel haakt dit jaar aan bij het jaar van de Gouden Eeuw. Het historisch hart van Hoorn krijgt een weekend lang muziek en spektakel op straat en vele acties en aanbiedingen. Volgens de organisatoren wordt Hoorn hiermee omgetoverd tot modecapital van Noord-Holland.
Het evenement wordt gedragen door deelnemers van veelal zelfstandige familiebedrijven in samenwerking met de OSH, de gemeente, Hoorn City Marketing en De Nieuwe Winkelstraat. Een succesvolle samenwerking waarbij – net als in de Gouden Eeuw – aangetoond wordt hoe belangrijk en aantrekkelijk Hoorn als koopcentrum voor de regio is. Zondag 31 maart is tevens Superkoopzondag in Hoorn.
Gouden randje
Tijdens het weekend van Hoorn Modestad en de aansluitende Hoornse Fashionweek lopen alle ondernemers nog net even een stapje harder. Elke winkel heeft een eigen programma met acties en aanbiedingen en op straat is veel vertier in de vorm van muziek en theater. In kleding van de Gouden Eeuw luisteren diverse koren het evenement op. De deelnemende zaken zijn herkenbaar aan de ballonpilaren voor de winkels en de manshoge uitsneden van de Schutters uit het Westfries Museum in de etalages.
De week voor het evenement wordt door Noord-Holland, boven Amsterdam, een schitterend magazine verspreid boordevol modenieuws, gouden tips en informatie over het Gouden Eeuw programma in Hoorn. Volgens de organisatoren belooft de 13e editie van Hoorn Modestad een sensationele start van het voorjaar te worden. Een evenement met een gouden randje.