HOORN/OEGSTGEEST – Abovo Media heeft per woensdag hét digital marketingbureau Maxlead overgenomen. De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden werken zij wel in gezamenlijke klantteams aan de best mogelijke cases. De nieuwe groep telt 200 medewerkers en een media- en consultancy spend van € 200 miljoen.
Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek zijn oprichters/eigenaars zijn ervan overtuigd dat het gesprek aan tafel bij de klant behoort te gaan over de inhoud en best mogelijke conversie per euro. Zoutendijk: “Een klant is er niet bij gebaat meerdere partijen en disciplines in te schakelen die onderling strijden om een zo groot mogelijk deel van het marketingbudget van die klant. Met de overname van Maxlead voeren we ons gedachtegoed verder uit. Zij zijn de perfecte aanvulling op ons reeds 40-man tellende digitale team en zorgen voor een enorme digitale kennisinjectie.”
Bredere dienstverlening
Verbeek vult aan: ”Maxlead is een zeer gedreven en professionele club mensen en vanaf de eerste kennismaking voelde het zeer vertrouwd, van de wijze van marktbenadering tot interne processen. We geloven dan ook erg in deze combinatie en heten de collega’s van Maxlead van harte welkom!”
Rob Steenbrink, oprichter van Maxlead: “In het snel veranderende medialandschap hebben onze klanten behoefte aan een bredere dienstverlening in de gehele customer journey. Door ons aan te sluiten bij Abovo Media kunnen we hier in de toekomst nog beter invulling aan geven. We passen niet alleen qua dienstverlening goed bij elkaar.”
Over Abovo Media
Gestart in 1999 en uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke Nederlandse mediabureau. Abovo Media is de ideale combinatie van Media, Data&Tech en Creatie.
Over Maxlead
Online Marketing Maxlead, opgericht in 2002, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de grootste online marketing agencies in Nederland. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten met het generen van leads en sales, zowel in Nederland als Internationaal. Met ruim 80 consultants wordt er dagelijks vanuit Oegstgeest gewerkt voor klanten als Basic-Fit, Accell Group, Carglass, Vacansoleil, Scotch & Soda, TomTom, Seats & Sofa’s, Wolters Kluwer, Prominent, Q-Park, Shurgard en Marktplaats. In 2018 werd Maxlead uitgeroepen tot beste Online Marketing bureau in het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling, won in datzelfde jaar de Internationale Google Summit awards en staat al jaren in de Emerce100 bij de beste Digital Marketing Agencies. In de Maxlead Academy wordt eigen talent opgeleid en daarnaast is het bureau onderdeel van het Everywhere Network, een samenwerkingsverband van internationale online marketing agencies. Eind 2016 heeft Maxlead haar digital analytics activiteiten uitgebreid met een support center in Slowakije: Digital Analytics Support Europe (DASE).