HOORN – Deze week is, voor het eerst, een commercial van DEEN te horen op landelijke radio. De commercial wordt uitgezonden op Radio 538 en Skyradio. Met de commercial reageert DEEN op een ludieke wijze op de campagne van Wakker Dier. “In de radiocommercial wijzen wij onze klanten op ons grote assortiment vega vleesvervangers en bieden wij een ‘knalaanbieding’ van maar liefst 25% korting op het hele assortiment,” als de supermarktketen in het persbericht.
“Tevens wordt een ‘knipoog’ gegeven naar Wakker Dier, die, naar onze mening, de afgelopen twee weken te veel het accent heeft gelegd op zaken die wij nog niet hebben kunnen realiseren m.b.t. de verkoop van vlees zonder keurmerk. Zij verliezen daarmee uit het oog welke stappen inmiddels wel door DEEN en de andere supermarkten zijn ondernomen en gerealiseerd.”
DEEN radiocommercial via www.distrifood.nl
Eenzijdig belicht
DEEN heeft eerder al aangegeven zich niet te herkennen in de gegeven kritiek en vindt het jammer dat de situatie eenzijdig belicht werd. “DEEN verkoopt geen kiloknallers en plaatst dit soort acties ook niet in haar folders. DEEN voert al sinds 5 jaar dit beleid. Daarbij is het assortiment varkensvlees en kip verduurzaamd. Het verduurzamen van het rundvlees ligt iets lastiger, maar ook daar wordt hard aan gewerkt. Ook wordt het gebruik van vegetarische producten actief gepromoot. ”
Grootste assortiment
DEEN geeft aant zelfs het grootste assortiment vegetarische vleesvervangers van alle supermarkten te hebben. “Wij zien ook dat de vraag naar vegetarische producten stijgt en spelen hierop in. Zo staan er iedere week acties in onze folder met vegetarische vleesvervangers en waren wij een van de sponsors van de ‘Nationale week zonder vlees’.”
85 jaar
DEEN is al 85 jaar actief als supermarkt en wij nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en de zorg voor een goed en duurzaam assortiment heel serieus. Ruimte voor verbetering is er altijd en wij zijn continue op zoek naar verbeteringen voor een groenere toekomst.