HOORN – Supermarktketen DEEN Supermarkten uit Hoorn kiest FlowFabric om het promotieproces van de ruim honderd promoties per week te stroomlijnen. Hiervoor wordt de Promotie Management-oplossing van FlowFabric geïmplementeerd, waar ook folderproces in is ondergebracht.
Verschillende afdelingen zoals category management, marketing en databeheer gaan gebruikmaken van de cloudapplicatie. Het proces vanaf de promotiedeal met leveranciers tot de aanbieding in de folder en de informatievoorziening in de winkel wordt één workflow. DEEN Supermarkten verwacht hierdoor te profiteren van een efficiënter proces, betere samenwerking én doelgerichte promoties meldt het bedrijf in ontwikkeling van business applicaties uit Nijkerk op haar website.
Maken folder automatiseren
Wekelijks valt er bij consumenten een folder op de mat met nieuwe promoties. De wens om de totstandkoming van deze folder verder te automatiseren vormde de directe aanleiding voor een zoektocht naar een nieuw systeem. Het supermarktconcern wilde de doorlooptijd versnellen, handmatige handelingen terugdringen en een uniforme werkwijze bevorderen. Bovendien beschikte DEEN Supermarkten sinds de upgrade van het ERP-systeem, naar Microsoft Dynamics AX, niet meer over de mogelijkheid om promoties vast te leggen. Zodoende bleek de Promotie Manager de uitgelezen oplossing om te gebruiken.
Dashboard
Het najaar gaat de Promotie Manager live. Dankzij de ondersteuning van het folderproces kunnen prijsaanpassingen direct in de opmaak worden verwerkt en kan feedback op uniforme wijze worden doorgegeven aan de opmaakstudio. Daarnaast kunnen promoties en verschillende scenario’s goed doorgerekend worden om het succes van promoties in te schatten. Tot slot heeft de category manager nu een dashboard om het totaal van promoties te overzien en waar nodig bij te sturen.
‘Flexibel en wendbaar’
“Wij bewegen ons in een dynamisch speelveld, waardoor prijzen dagelijks wijzigen”, legt Anouk Bakker, Hoofd Communicatie bij DEEN Supermarkten uit. “Het is niet alleen heel belangrijk dicht op de markt te zitten, maar ook om flexibel en wendbaar te zijn. Het systeem is hier een belangrijke facilitator voor. Het wordt de spil in onze organisatie. Om dit te bereiken hebben wij samen met FlowFabric onze wensen zorgvuldig in kaart gebracht. Daar kwamen vragen bij kijken als: welke functionaliteiten zijn standaard en waar is maatwerk nodig? Wat heeft prioriteit en hoe kunnen we een fasering het beste aanbrengen? Het was voor ons heel prettig om voor het antwoord op deze vragen te kunnen leunen op de expertise van FlowFabric. Zo hebben wij het wiel niet opnieuw hoeven uitvinden.”
‘Grote glimlach’
René Tusveld, Business Development Manager bij FlowFabric: “De samenwerking met DEEN Supermarkten is er één waar we trots op zijn. Door onze ervaring in de markt kunnen we echt waarde toevoegen. Tijdens de demo van Promotie Manager zagen we een grote glimlach op de gezichten verschijnen. Dat is fantastisch. Het team van DEEN Supermarkten heeft de blik gericht op de toekomst. Wij brengen graag onze ervaring en expertise in retail en procesautomatisering in om die toekomst nog rooskleuriger te maken. Dat is natuurlijk waar we het voor doen.”