HOORN – Vanaf 1 januari verschijnen het Stadsnieuws en de wekelijkse openbare bekendmaking van de gemeente Hoorn in het weekend in ‘West-Friesland op zondag’. Dat is de uitkomst van de Europese aanbesteding die eens in de vier jaar plaatsvindt, waarbij bedrijven kunnen inschrijven op de inkoop, vormgeving en plaatsing van advertenties van de gemeente Hoorn. Voor de periode 2014 t/m 2017 is deze opdracht gegund aan Rodi Media.
Los van de plaatsingen in de krant blijven het Stadsnieuws en de bekendmakingen ook te vinden op de website van de gemeente Hoorn, www.hoorn.nl
Rodi Media heeft zich de afgelopen jaren een plaats in de markt verworven als uitgever van 27 huis-aan-huisbladen. Diverse, ook grotere gemeenten maken gebruik van hun diensten. De gunning voor Hoorn is gebaseerd op een beoordeling van de kwaliteit van vormgeving en drukwerk, de wijze van samenwerking en bedrijfsvoering, en de prijs.
Aangezien de dag van verschijning naar het weekend verschuift, wordt de wekelijkse digitale nieuwsbrief van de gemeente Hoorn vanaf 1 januari ook rond het weekend verzonden.
Een onderzoek van Rodi Media onder 2.000 lezers wijst uit dat het bereik van hun uitgaven onder alle doelgroepen groot is, de waardering hoog is en het bereik in het weekend hoger is dan in de doordeweekse uitgaves. De gemeente heeft er alle vertrouwen in dat met deze nieuwe partner de kwaliteit van de gemeentelijke publicaties is gewaarborgd.
Afbeelding via hoorn.nl