Als verse inwoner in de regio deelt Otto met frisse blik zijn ervaringen als ondernemer.
Schermpje
De nieuwe vloer lag er net en en nu was de zonwering aan de beurt. Ze waren net binnen en hij – zichtbaar de ondernemer – was met mij in overleg. Op de achtergrond stond zijn maat, zijn hulpje. Kin op de borst; blik naar beneden.
mocht ik de man het gedrag van zijn personeel eigenlijk wel aanrekenen?
De ondernemer had er zichtbaar óók moeite mee: Hulpje had meer belangstelling voor zijn smartphone dan voor het opmeten van de ramen. Herhaaldelijk moest hij zijn ondergeschikte bij de les halen en gericht opdracht geven om materiaal aan te reiken en maten te noteren. Ondanks zijn servicegerichtheid en het volgens afspraak terugbellen koos ik toch voor een andere leverancier, maar mocht ik de man het gedrag van zijn personeel eigenlijk wel aanrekenen?
Hoe doet u dat? Heeft u regels voor smartphone-gebruik? Ik heb één niet-smartphonerige medewerkster dus ik kan niet meepraten. Maar ik heb wél de oplossing! Als nu één van de lezers een stoorzender ontwikkeld waarmee je binnen een straal van – laten we zeggen – 10 meter alle mobiele dataverkeer verstoord, dan kun je je eigen bedrijf eenvoudig smartphone-proof maken. Bruikbaar voor alle bedrijven, behalve de horeca. En de draagbare variant gaat mee op klus, om situaties als hierboven te voorkomen.
Een naam heb ik ook al: “White Face”. Want dat krijgt Hulpje als hij er voor het eerst mee geconfronteerd wordt!
PS: Mocht iemand de draad oppakken; kan die dan ook meteen ff een zender ontwikkelen waarmee je de muziek van de stratenmakers / groenwerkers etc. kunt beïnvloeden?