HOORN – De Media Markt in Hoorn is de eerste winkel van de keten die in samenwerking met Lekkerland een foodconcept gaat starten. Onder de naam Punto Panino en Piacetto lanceert Lekkerland een broodjes- en koffieconcept aldus Retailnews.nl. Welk concept en wanneer het gaat starten is niet bekend en wilde men bij Media Markt Hoorn nog geen verdere mededingen over doen.
De keuze om met Horeca aan te slag te gaan speelt al langer bij de electronicaketen. Vorige maand stond een vacature online voor een ‘medewerker Horeca voor 13-32 uur’. Deze vacature is inmiddels niet meer online.
Lekkerland is leverancier van veel gemaksproducten aan de horeca. Zij zien samen met veel foodfabrikanten mogelijkheden om de afzetkanalen verder uit te breiden. Het vervagen van de grens tussen de non-food en foodsector past in de trend van ‘blurring’, weet Jan-Willem Grievink, directeur van het Foodservice Instituut. Consumenten denken volgens hem niet in kanalen. “Die willen ook een kop koffie en misschien een croissant bij Zara, ” aldus Grievink op Retailnews.nl.
Een ander voorbeeld hiervan is Red Bull. Deze energiedranken zijn inmiddels te koop bij GAMMA, terwijl men ook kansen ziet bij winkels van Blokker, Zeeman, Action, Media Markt en tuincentra. Veel winkeliers staan open voor dit extra product aanbod omdat zij de kassa minder zien rinkelen voor het standaard assortiment.