Een journalistiek opgezet glossy met informatie over toeristische attracties, overnachtingen, horeca, wandel en fietsroutes en de geschiedenis van Medemblik. Dat wordt het nieuwe magazine InMedemblik.
,,Een Michelingids voor Medemblik’’, aldus uitgever Peter Commandeur. Tijdens een stadsraadsvergadering, vorig jaar, sloegen verschillende ondernemers in de toeristenbranche in Medemblik de handen ineen. Door samen te werken, activiteiten op elkaar af te stemmen en zich beter te presenteren moeten meer toeristen Medemblik en omgeving leren waarderen, is de bedoeling.
Het resultaat van heel veel brainstormen werd woensdagavond duidelijk tijdens de eerste presentatie van de nieuwe Stichting Toeristisch Platform Medemblik. Ondernemers, college- en raadsleden; ze vonden allemaal de weg naar De Bijenstal in Opperdoes. In april verschijnt het toeristisch magazine waarin Medemblik zich presenteert aan de toerist. Er komt ook een website met forum waarop ondernemers die allemaal hetzelfde willen elkaar kunnen vinden. Want Medemblik wil meer mensen trekken, benadrukte Commandeur. ,,En die mensen willen we allemaal geld laten uitgeven, hier in Medemblik!’’
Bron: NHD